уторак, 09. октобар 2018.

9 saveta kako da lakše organizujete vašu selidbu


Selidbe znaju da budu izuzetno stresne i naporne. Potrebno je spakovati, preneti i raspakovati sve stvari koje jedno domaćinstvo poseduje. Zadatak je posebno težak ukoliko se u selidbu uđe neorganizovano i nepripremljeno.
Ali čaša uvek treba da se gleda kao dopola puna - selidbe mogu da budu uzbudljive i zabavne, naravno ako se prethodno pravilno organizujete i pripremite. Pa na kraju krajeva menjate vaše mesto življenja, negde vas čeka poptuno novi stan gde ćete živeti i raditi i gde ćete moći utisnuti svoj sopstveni pečat. Zato nedozvolite da vas selidbe savladaju. 

savet iza selidbu



Ovo su 9 saveta koji mogu da vam pomognu da bolje organizujete vašu selidbu:


1. Napravite listu


savet iza selidbuNemojte čekati zadnji dan, nego počnite sa razmišljanjem o vašoj selidbi na vreme - mesec ili dva pre selidbe i popišite (na papiru ili na  računaru) sve radnje koje treba da uradite u toku selidbe. Zapišite sve vaše stvari i sve radnje koje vas očekuju – pakovanje, raspakovanje, demontaža i montaža nameštaja, čiščenje, transport, nalaženje ambalaže za pakovanje, obaveštenje za komšije, itd, itd. Što više razmišljate o celoj organizaciji, setićete novih i novih detalja koje treba da uradite.
U ovoj fazi treba da donesete odluku da li ćete sami da se selite ili ćete angažovati neku agenciju za selidbe. Možete i da iznajmite kombi ili kamion i da sami krenete u selidbu, možete da pozovete i prijatelja i rođake sa svojim vozilima. Šta god izabrali, odlučite se na vreme, nemojte menjati odluku. 

2. Razvrstajte posao po fazama


Kada ste bacili sve zadatke na papir, onda razvrstajte ih po fazama i vremenski ih oročite. Za svaki zadatak koji vas očekuje stavite vreme kada treba da ga počnete i da ga završite. Ovu vremensku agendu treba strogo da poštujete, svako i malo zakašnjenje u jednoj fazi, kasnije može da vam oteža druge i da ugrozi ili onemogući celu vašu planiranu organizaciju selidbe.

3. Rešite se nepotrebnih stvari


Selidbe su prava stvar da se ratosiljate starih i nepotrebnih stvari. Možete da ih jednostavno bacite ili da ih poklonite nekom. Svakako iznenadićete se šta ste sve ima u vašim ormarima.

4. Stavite oznake i etikete


savet iza selidbuOvo je ključ svake dobro organizovane selidbe. Kada spakujete stvari u kutiji, označite šta ima u njoj – primer spavaća soba/čaršavi, ili kuhinja/sudovi. Napravite i tipsku podelu stvari, svi sudovi u jednoj grupi kutija, lampe i lusteri u drugoj, knjige u trećoj, itd. Treba voditi račna da ne pomešate stvari iz dve ili tri različite sobe. Najbolje je početi od jedne sobe (pr. dečja soba), spakovati sve što ima u njoj, pa nastaviti u sledećoj sobi, pa  trećoj, itd… verujte, kada krenete da raspakujete kutije u novom stanu biće vam nekoliko puta lakše.

5. Čistite po utvrđenom redosledu


Kako pakujete stvari i praznite redom sobe, tako i čistite. Kada sklonite stvari sa vitrine, očistite je, kada ispraznite neku sobu, usisajte je. Za kraj ostavite kupatilo i kuhinju.

6. Na vreme rešite administraciju


Ovu fazu najbolje je razvstati u podfaze
  • Otkažite pretplatu na struju, gas, infostan, vodu, fiksni telefon, internet i ostale obaveze jednu dodve nedelje pre selidbe
  • Zatim se odmah pretplatite na njih u novom stanu
  • Promenite adresu stanovanja u ličnim dokumentima
  • Obavestite banku, poštu, dom zdravlja, vašu firmu i ostale institucije o promeni prebivališta
  • Obavestite parking servis ukoliko ste u nekoj parkind zoni, da vam pauk ne odnese auto
  • Svakako smo nešto zaboravili, ali nemojte i vi.

7. Obucite se sportski


Obucite nešto komotno i starije, nepravilna odeća i obuća mogu da vam smetaju a i da dovedu do povreda. Selidbe su fizička aktivnost ne treba se oblačite svečano i neudobno.

savet iza selidbu

8. Krenite sa selidbom što je moguće ranije


Nemojte da odugovlačite početak, zapamtite da svako odlaganje može dovesti do velikog zakašnjenja na kraju. Možete da doručujete i popijete kaficu, ali nemojte da je razvlačite.

7. Raspakujte sobu po sobu


Kada prenesete sve vaše stvari u novi dom rasporedite kutije koje ste prethodno označili po sobama, i krenite da ih raspakujete po obratnom redu od onog kako ste ih pakovali. Bićete zahvalni sebi što ste dobro označili vaše stvari.

8. Nabavite sve što vam nedostaje


Kada sve bude na svom mestu, verovatno će vam faliti neke stvari. Možete sutradan ili za koji dan da odete u prodavnicu i da kupite to. Nemojte unapred da kupujete stvari a još niste doneli stare, može da dođe do dupliranja i do gomilanja nepotrebnih komada nameštaja koji će smetati.

9. I na kraju dana


Kada sve bude gotovo, uživajte u plodovima vaše dobre organizacije. Verovatno nećete imati vremena, a i bićete previše umorni, da kuvate obrok, bolje je naručiti roštilj ili picu, i uz bocu piva ili vina relaksirajte se. zaslužili ste, izveli ste perfektno organizovanu selidbu bez previše stresa i napora. 




1 коментар:

Истакнути пост

Saveti za nošenje nameštaja

Ukoliko planirate selidbu, a potrebno vam je nošenje nameštaja, tehnike i drugih glomaznih stvari, najbrže i najsigurnije rešenje je angaž...