Selidbe znaju da budu izuzetno stresne i naporne. Potrebno je spakovati, preneti i raspakovati sve stvari koje jedno domaćinstvo poseduje. Zadatak je posebno težak ukoliko se u selidbu uđe neorganizovano i nepripremljeno.
Ali čaša uvek treba da se gleda kao dopola puna - selidbe mogu da budu uzbudljive i zabavne, naravno ako se prethodno pravilno organizujete i pripremite. Pa na kraju krajeva menjate vaše mesto življenja, negde vas čeka poptuno novi stan gde ćete
živeti i raditi i gde ćete moći utisnuti svoj sopstveni pečat. Zato nedozvolite da vas selidbe savladaju.
Ovo su 9 saveta koji mogu da vam pomognu da bolje organizujete vašu selidbu:
1. Napravite listu
Nemojte čekati zadnji dan, nego počnite sa razmišljanjem o vašoj selidbi na vreme - mesec ili
dva pre selidbe i popišite (na papiru ili na računaru) sve radnje koje treba da uradite u toku selidbe.
Zapišite sve vaše stvari i sve radnje koje vas očekuju – pakovanje,
raspakovanje, demontaža i montaža nameštaja, čiščenje, transport, nalaženje
ambalaže za pakovanje, obaveštenje za komšije, itd, itd. Što više razmišljate o
celoj organizaciji, setićete novih i novih detalja koje treba da uradite.
U ovoj fazi treba da donesete odluku da li ćete sami da se
selite ili ćete angažovati neku agenciju za selidbe. Možete i da iznajmite kombi ili kamion i da sami krenete u selidbu, možete da pozovete i prijatelja i rođake sa svojim vozilima. Šta god izabrali, odlučite se na vreme, nemojte menjati odluku.
2. Razvrstajte posao po fazama
Kada ste bacili sve zadatke na papir, onda razvrstajte ih po
fazama i vremenski ih oročite. Za svaki zadatak koji vas očekuje stavite
vreme kada treba da ga počnete i da ga završite. Ovu vremensku agendu treba strogo da
poštujete, svako i malo zakašnjenje u jednoj fazi, kasnije može da vam oteža druge
i da ugrozi ili onemogući celu vašu planiranu organizaciju selidbe.
3. Rešite se nepotrebnih stvari
Selidbe su prava stvar da se ratosiljate starih i nepotrebnih
stvari. Možete da ih jednostavno bacite ili da ih poklonite nekom. Svakako
iznenadićete se šta ste sve ima u vašim ormarima.
4. Stavite oznake i etikete
Ovo je ključ svake dobro organizovane selidbe. Kada spakujete
stvari u kutiji, označite šta ima u njoj – primer spavaća soba/čaršavi, ili kuhinja/sudovi. Napravite i tipsku podelu stvari, svi sudovi u jednoj grupi kutija, lampe i lusteri u drugoj, knjige u trećoj, itd. Treba voditi račna da ne pomešate stvari iz dve ili tri različite sobe.
Najbolje je početi od jedne sobe (pr. dečja soba), spakovati sve što ima u njoj, pa
nastaviti u sledećoj sobi, pa trećoj, itd… verujte, kada krenete da raspakujete
kutije u novom stanu biće vam nekoliko puta lakše.
5. Čistite po utvrđenom redosledu
Kako pakujete stvari i praznite redom sobe, tako i čistite.
Kada sklonite stvari sa vitrine, očistite je, kada ispraznite neku sobu,
usisajte je. Za kraj ostavite kupatilo i kuhinju.
6. Na vreme rešite administraciju
Ovu fazu najbolje je razvstati u podfaze
- Otkažite pretplatu na struju, gas, infostan, vodu, fiksni telefon, internet i ostale obaveze jednu dodve nedelje pre selidbe
- Zatim se odmah pretplatite na njih u novom stanu
- Promenite adresu stanovanja u ličnim dokumentima
- Obavestite banku, poštu, dom zdravlja, vašu firmu i ostale institucije o promeni prebivališta
- Obavestite parking servis ukoliko ste u nekoj parkind zoni, da vam pauk ne odnese auto
- Svakako smo nešto zaboravili, ali nemojte i vi.
7. Obucite se sportski
Obucite nešto komotno i starije, nepravilna odeća i obuća
mogu da vam smetaju a i da dovedu do povreda. Selidbe su fizička aktivnost ne treba se oblačite svečano i neudobno.
8. Krenite sa selidbom što je moguće ranije
Nemojte da odugovlačite početak, zapamtite da svako odlaganje
može dovesti do velikog zakašnjenja na kraju. Možete da doručujete i popijete
kaficu, ali nemojte da je razvlačite.
7. Raspakujte sobu po sobu
Kada prenesete sve vaše stvari u novi dom rasporedite kutije
koje ste prethodno označili po sobama, i krenite da ih raspakujete po obratnom
redu od onog kako ste ih pakovali. Bićete zahvalni sebi što ste dobro označili
vaše stvari.
8. Nabavite sve što vam nedostaje
Kada sve bude na svom mestu, verovatno će vam faliti neke stvari. Možete sutradan ili za koji dan da odete u
prodavnicu i da kupite to. Nemojte unapred da kupujete stvari a još niste
doneli stare, može da dođe do dupliranja i do gomilanja nepotrebnih komada nameštaja koji će smetati.
9. I na kraju dana
Kada sve bude gotovo, uživajte u plodovima vaše dobre
organizacije. Verovatno nećete imati vremena, a i bićete previše umorni, da
kuvate obrok, bolje je naručiti roštilj ili picu, i uz bocu piva ili vina
relaksirajte se. zaslužili ste, izveli ste perfektno organizovanu selidbu bez previše stresa i napora.
portrebno je učiti od drugih: Selidbe Beograd iskustva
ОдговориИзбриши